onsdag 20 december 2017

STYGNBORTTAGNINSTEAMWORK

Hovis dag idag!
Det tar tid....många hästar och idag lite extra rörigt men det gick bra

Sjuan blev verkad och då passade vi på att ta stygnen också.
Veterinär Johansson plockade dom, Nadjo höll i barnet och puttade bort mamman och hovisen höll i ficklampan - gott teamwork och jag tackar och bugar!

Snön smälter och geggan är ett faktum igen!
Fördelen med det är dock att vattnet rinner i slangarna till hagarna igen och jag slipper kånka en miljon hinkar varje dag.
Annars kunde det vita gott legat kvar för det lyser upp tillvaron lite .....bara det inte vräker ner mer!

Idag har det varit helt lektionsfritt och det känns ju rätt ovanligt. Jag hade tänkt att jag skulle hinna så mkt annat. Gjorde jag det???? Svar : NEJ.
Ingen knäck kokad, inga köttbullar stekta men strunt samma....jag hinner innan jul och gör jag inte det så finns det förmodligen annat att äta!

Slagit in några julklappar

Friserat Daisy så hon går knappt att känna igen!

Nu är jag trött och ska sova!

//Bubbel - gillar träningsdagar bättre




Inga kommentarer: