måndag 8 januari 2018

ALLT SOM VANLIGT

Dagarna bara far iväg och ledigheten jag skulle haft när inte dom "vanliga" lektionerna är igång har jag inte sett röken av för jag tycker att jag varit lika mkt i stallet som vanligt!
Antagligen är jag helt knäpp i huvudet!
Det har dessutom vandrat julledigt folk här mest vareviga dag så det är fullt upp hela tiden!

Fått årets första bokningar som dressyrdomare och det är ju alltid kul när det drar igång!
Tingsryd var allra först!

Hade folk och kollade häromdagen angående att stalla upp dräktigt sto och idag har vi bokat att den kommer i mitten av april.
Stänger den biten av verksamheten för bokning just nu iallafall och tar emot fler om jag tycker jag hinner med framåt våren, om det passar tidsmässigt.

Var inne och kollade på övervakningskameror och tror jag ska inhandla fler av den sort jag köpte sist.

Om någon vill köpa en billig övervakningskamera har jag en till salu.
Den kräver att du har max 150 m fri väg till stallet och kräver lite ledljus men har funkat jätte bra för mig här. Den har en liten TV monitor. Kan sälja den för 350 :-

Hundligan har tagit sin tid sen dom blev fler men dom är också rätt mysiga nu när dom börjar bli kompisar. Daisy är ju såklart lite mer förvirrad än vanligt men dom andra tar det lugnt.

Kallt blev det plötsligt och då klagar vi för det. Människan är knäpp.
Innan var det inte bra att det var geggigt, nu blev det för hårt.
Hästbajsarna fryser fast men det blir mkt mindre att mocka då det blöta också gör likadant.
Vattnet fryser och det tar mkt längre tid att fylla vatten ute.
Här går ju två flockar på lösdrift så det blir några vändor/dag med hinkar.....ska kylan hålla i sig får jag styra upp vattenförsörjningen som vi brukar med att köra i tunnan i bilen och värma upp det!
Vattenlsang till hagarna går inte nu!
Nåja det är lite lite ljusare nån minut längre på kvällen och det vita på backen lyser upp.

I kväll drar lektionerna igång igen på allvar detta nya år!
Det finns plats för fler elever i befintliga grupper på fredagar och jag startar gärna en ny tisdagar 18.00 om det finns 3 intresserade som vill rida då! Andra tider kan också funka - kom med förslag
Nya barngrupper kan också vara aktuellt främst en till på torsdagar 16.45 eller alternativt 18.30 då det för närvarande inte är några som  rider den tiden.

Nu ska jag dricka lite kaffe och fakturera, det är ju alltid roligt att få in lite pengar för det arbetet man lägger ner 😇

//Bubbel - står laddad på medellinjen 18.30

Inga kommentarer: