lördag 13 januari 2018

VAD HÄNDER????

Händer det nåt roligt och spännande i mitt liv..????
Nä, knappast!
Jag gör samma saker dag in och dag ut. Just nu är det rätt oinspirerande.

Jag är ständigt trött, har ont i mitt knä men framförallt i mina händer. Dom värker så jag vet inte var jag ska göra av dom när jag ska sova. Får ligga och skaka på dom mest hela tiden på nätterna och fingrarna blir helt stela. Nattsömnen blir såklart störd och jag är tröttare än trött när klockan ringer!
Rått väder runt nollan är det absolut värsta jag vet!

Nåt som är roligt iallafall är att nu är det lite mer struktur på ridningen här för i måndags drog dom "vanliga" träningarna igång
Nadja & Borizto LH och Marie & Hexagon LH från gårdagens lektion


Påbörjat ett rensnings projekt.
Att under månaden slänga lika många saker/dag som datumet visar.
Ligger rätt bra till.....än
Badrum, skafferi, en garderob, ett köksskåp är utrensat hittills och datumen fram till den 20:e är redan fyllda.
Att slänga saker får mig att må bra - för stunden!

Tycke att gamle Bubbelmannen var lite låg i tisdags, i förrgår var Boriz det. Ingen feber , snor eller kolik men när dom inte bankar och står i varken vid fodring, utsläpp eller iordningställande vid ridning är det nåt vajs. Vet inte vad det var men ger matte oro!
Nu är alla som vanlig igen!

Mockade stonas ligghall häromdagen. Nuförtiden är dom ju där inne och myser mest hela tiden. Dock tycker jag att dom kan skita utanför men där har vi olika åsikter!
Både Lycka och Eliza är tjocka nu och Lycka får nog ta paus från lektionerna tills det är dags...hon är inte emot att bli riden på nåt vis men sadeln ligger inte bra längre !

Sopis och hans tjej Ida sover i kapp...tröttast vinner.
Daisy har haft egentid med Lena på skogspromenad och Minna har fått mocka stallet med mig!

Jag behöver en ny telefon för den jag har är ju för trist nu men vad ska jag köpa???? Har en Iphone6
Jag fotar och filmar mkt och vill ha en som är bra på det. I övrigt så behöver jag kunna prata, skicka sms, Instagramma och  flärpa runt lite på nätet men jag kollar aldrig filmer eller nåt sånt i telefonen.
Nån som kan ge ett bra råd????
Förstår inte heller varför det plötsligt har blivit så dålig täckning på telefonen nu heller. Det har det blivit dom senaste veckorna.......hatar att vara isolerad från omvärlden! Telenor har alltid fungerat bra här tidigare.

Jag vill göra nåt roligt nu när det är helg......
Nån som vill leka med mig???

//Bubbel - uttråkad





Inga kommentarer: