tisdag 6 februari 2018

VARMT FAST KALLT

Helgen är över, måndagen är avklarad
I lördags blev det en hel del timmar i ridhuset då här var 5 elever och red.
Hästarna var fina och det beror ju på att ryttarna red bra!

I lördags kväll åkte vi i till stan och käkade ....
Väglaget hade väl lite att önska då och framför allt inne i stan där dom bara verkar ploga gång och cykelvägar....gatorna var ju helt kasst. Misstänker att akuten hade lite att göra för det var vansinnigt halt att ta sig fram gåendes.

Det trista väglaget gjorde att vi efter många om och men att ställa in "Lilla Hedas Käpphästförenings" Ullareds tur och får göra ett nytt försök .

Eftersom det inte blev nån utflykt igår åkte jag ju såklart på att sköta stallet för mocka det gör man alla dagar !

Nu är det kallt ....jäkligt kallt!
Vi får väl se hur många som avbokar sin ridning dom närmaste dagarna....jag avbokade inget igår och dom flesta red faktiskt!
Just nu snöar det så det är ju lite mildare.....så ikväll kanske en massa snö ställer till det!
Detta gäng blev tom lite varma på ridpasset igår och jackorna åkt av efter en stund!

Just nu har jag kaffestund men strax är det mockningsdags.
Morgonen har gått åt till att bära en massa varmvatten till baljorna i hagarna så hästarna kan dricka....slit och släp!

Vi har fått en pelletsleverans idag och jag tycker det är bra att blanda spånsorterna !

Igår klippte jag Affepaffe....han var så snäll så. Vet inte om han varit klippt förut. Inte här iallfall


Vill inte gå ut igen men måste ta tag i jobbet....
Ska"plåga" Nadjo och Boriz en stund också.....dom måste komma i tävlingstrim. Stackars Nadja får ju knappt aldrig rida honom för han går ju så mkt lektioner eftersom jag har lite ont om hästar...


//Bubbel - gillar vädret till skillnad från sin matte


Inga kommentarer: