lördag 3 mars 2018

DRAR DJUPA SUCKAR

En vecka som bara varit allmänt besvärlig och än är ingen vår i sikte. Snön fortsätter vräka ner även om det är något mildare idag. I morse hade jag hjälp vid fodringen/utsläppet av den som sist flyttade in i stallet så hon kan lära sig lite rutiner!
Nu har jag gjort min helgjour för denna månaden och kan ju inte annat än påstå att det är helt OK med stallet fullt av inackorderingar för det blir lite avlastning på helgmornarna... lunchar , tar in och kvällsfodrar gör jag som vanligt

En av dom som har inackorderad häst i lösdriften leasade ut sin värmebalja och nu är den väl förankrad på en pall och i en annan tunna för hästarna välte ju den två minuter efter jag fyllt vatten första gången...men nu har dom låtit bli den!
Jag får ju fortfarande kånka dit vatten men slipper ju hacka is!

En annan trevlig sak med inackorderingar är när mammorna kommer med fikabröd och tulpaner...

Denna veckan har jag anmält mig till två kurser
Överdomarkurs dressyr i Jönköping i mars och MSVB domarkurs hos Hannells på Lynga i april!!

Igår kväll var vi i staden och käkade med M & G...var alltför länge sen vi umgicks så det var roligt. Matkoma dessutom.

I eftermiddag ska jag på årsmöte i Ridleden i Rosenholm

Tjejerna i stallet är iväg och hämta halm till hästarna här så dom kan få lite terapiarbete i hagarna.

Nu ska jag kratta bajs och jag hoppas jag får lite hjälp att mocka lösdrift av någon....typ delägaren i Eliza!!

Min bästa Bubbel är halt och det är katastrof inför nästa veckas lektioner....måste flytta om lite om jag ska få ihop det....hoppas inte det är nåt allvarligt med honom. Jag vet ju att han är gammal nu men det gör ju inte att jag blir mindre ledsen....
Jag är verkligen i behov av ytterligare en lektionshäst men eleverna här är ju så förbaskat kräsna 
😐😐😐

//Bubbel - halt


Inga kommentarer: