lördag 17 mars 2018

KURERAS

Sovmorgon i morse och det är inte fy skam. Däremot blev dagen i stallet lång ändå för det finns alltid att göra!

Fy vilket väder idag. Kommit massor av snö och en ansenlig mängd i ridhuset också. Annars har vi klarat oss rätt bra från det i vinter. Bara en gång förut trots att det snöar mest varje dag.

Gården är både plogad och sandad så hästarna ska kunna gå ut riskfritt i morgon!

Vatten är påfyllt ute inför morgondagen så gott det går i kylan!
En undran jag har....
I ponnylösdriften har dom en värmebalja och två utan värme....
Vilka baljor är alltid tomma tror ni???
Varför väljer dom det kalla framför det andra???
Det är vatten från samma kran och det är inte smutsigt!
Det tjatas ju alltid om att hästar dricker bättre av ljummet vatten när det är kallt.
Inte mina iallafall!

Lycka har börjat få juver igår och det är exakt en månad till fölning. Hon ser ut som en badboll!
Glor under magarna på henne, Eliza och den nya varje kväll och japp nu börjar fölångest tiden!
Fast den är rolig och spännande också!

På måndag ska det provas ut nya kameror till stallet så jag kan övervaka boxarna på bästa vis!
Har gott om kameror men det ska upp i fler boxar!
Många ston som ska övervakas.

I morgon skulle jag åkt på domarkurs i Jönköping men jag känner mig inte piggelin . tung i huvet och lite snorig i näsan. Dessutom är väglaget inte det roligaste så jag har bestämt mig för att stanna hemma och kurera mig i morgon. Jag vill inte bli liggande sjuk, det har jag verkligen inte tid med.


//Bubbel - nästan blåst bort

Inga kommentarer: