måndag 2 april 2018

DÖMT IDAG

Påsken är över och idag har jag suttit i domarbåset i Tingsryd. 
Dömde nya MSVC 2 som jag tyckte var ett trevligt program med gott flyt i förutom att bakdelsvändingarna låg på kortsidag precis framför mig och man såg ingenting, verkligen ingenting. Det var en sarg ivägen och Tingsryd lär ju inte vara den enda platsen där det ser ut så....mkt dum placering på den rörelsen tycker jag!
Dömde också en MSVB 2
Fina ekipage men det märks att det är i början av säsongen. 
Det är alltid lika roligt att döma iallafall. Tiden går fort!


Ikväll har vi ätit våfflor, smaskensk.


På Påskafton rev jag det sista i tapetväg i köket hos Ingas....nu ska jag tvätta och måla väggarna där.
Var nyfiken på en vägg i ett av dom andra rummen och började riva tapet där för att se om det var nån OK vägg bakom...jojo, under sisådär en 10 lager tapet finns där en timmervägg....ska försöka plocka fram den. Känner dock att jag är lite hopplös som inte gör klart det ena rummet innan jag påbörjar riva i nästa. Så typiskt mig.


Påskaftonen bestod också av både janson, ägg och sill.

Igår hade jag stallet som vanligt men annars har det varit skönt att slippa mocka några dagar. Finns ju att göra ändå!

Kom mer snö i natt men idag har det varit härlig sol.....trist bara att man suttit inomhus hela dagen.
Är våren äntligen på G???

I morgon är det vanlig lektions dag.
På onsdag ska jag till Tingsryd igen på kvällen....samma plats som idag.

//Bubbel - haft ledigt 3 dagar


Inga kommentarer: