torsdag 5 april 2018

MÖTESKVÄLL

Vår i luften i dag och det tar på snön och genast blir det lerigt i hagarna....men härligt att behöva ta av sig en fleecetröja för man blir svettig när man mockar!!

Ikväll har jag varit i Tingsryd igen och möte i Kronobergs Varmblodsförening där jag nu sitter i styrelsen! Perfekt för mig som gillar avel....
Vi har diskuterat unghästtest och fölvisning idag och såklart pratat avel!

En annan sak som är klar är avtalet för semin leveranserna i år ....hoppas jag ....ännu är inte jag helt övetygad om att det ska fungera men det lär vi nog märka.
Det är ju mängder av lådor som ska hamna på rätt linje både uppifrån och nerifrån i vårt avlånga land. Som sagt vi får se om det fungerar men man ha ju liksom inget annat val än att hänga på!!
Riktigt vad kostnaden /skick blir för stoägare vet jag inte ännu men jag som station ha fått lägga 7500:- för att komma med i systemet !
Infon om priser för frakt hittar ni hos respektive hingsthållare. Jag är ju enbart mottagarstation som vanligt.
Fördelen med detta system blir föhoppningsvis semin norrifrån som tidigare varit med tidningsbud och enligt mig ett osäkert och dyrt alternativ.
Nackdel , tis och tors skick lite dyrare MEN direkt till station så jag slippe åka runt lite mindre och hämta upp lådor.
Vad ska jag göra med all fritid ....hahah!!!

Även i år har "Lillamamman" dvs Diamond Rose kommit med i LVST Lövsta Star Satsningen där man sponsrar med gratis betäckning och 50% rabatt på 90 dygns avgift åt utvalda ston med prestations klass ***
Går årets fölning bra kommer hon gå till Ironman H i år !
Hon är däktig med Benneton Dream nu.
Till vad döper man förresten en fölunge där den måste ha med LVST som prefix....jag vill ju ha med LH också. Den får väl bara heta en massa bokstäver....hmmmm

http://www.lovstastuteri.com/seminstation/hingstar/ironman-h/?

Lycka är tjock som en badboll och ikväll när jag kom hem också tjock i sina ben. Det är tungt nu!
11 dagar till beräknad fölning. Vi får se om hon gå tiden ut.
Eliza som är beäknad till den 19/4 ha halvfulla juver.
Kamerorna är på nattetid så man kan slå en koll när man vaknar till.

Inackorderade stoet som är beräknad 6/5 är ju med på kameran så även hon får en koll samtidigt men där är inte minsta juver ännu!

Dags att sova
Lång dag i morgon med ett antal elever

//Bubbel - seg


Inga kommentarer: