lördag 21 april 2018

ENERGILÖS

Inget mer föl än och ögonen är trötta....eller ja resten av kroppen också. Nu har ju jag kamera att titta i så jag behöver ju inte springa ut i stallet men man kommer ju inte ner i nån djurpsömn när man vill hålla koll ofta på natten. Eliza var beräknad i förrgår och är tjock och väldigt sur men har inte riktigt fulla juver men om jag inte minns fel så var dom inte riktigt fulla i fjol heller när hon fölade!
Nåja fölis kommer när den kommer. Ikväll är det några små pluppar på juvret....miniproppar.




Många timmar i ridhus/ridbana denna veckan
Privatlektion - barngrupp - dressyrgrupp på mina hästar - grupp med egna hästar - privatlektion
Sena kvällar varje dag

Det börjar bli grönt ute och idag är det ju varmt och skönt.
Fick en stolpleverans i går så nu är det dags att fortsätta staketbyggandet här hemma och gå igenom dom första sommarhagarna så man kan lämpa iväg lite hästar när sen gräset sätter fart. Dom som inte används får vara längst iväg hemifrån!




Wille är en gullig kille....mäter nu 1.44, blir 2 år i juni. Kommer han hålla ponnymått som vuxen?

Inackorderade fölstoet Louise, beräknad 16/6 rund och go!


Amarettwo 3 år har burit ryttare på ryggen för första gången igår. Plättlätt sa hon. Duktig häst och såklart duktig beridare, ihållaren är inte fy skam hon heller!!

Silly tar hand om seminmaterial leveransen....hon sov på lådan en hel dag!

Igår kväll var det jätte vackert vid sjön när jag stannade till på vägen hem från mataffären.


 Gjort iordning seminlådelådan och märkt upp lite extra med en seminlåda som blomkruka.
Har målat lådan lite efter jag satte dit den också.
Nu i år ska ju lådorna levereras ända hem till oss stationer. 
Vi öppnar på måndag och veterinären är här 09.00. ring 070 - 696 25 29 om ni vill komma med ert sto. Veterinären är inte här så länge på måndag för jag tror inte det blir så många ston första dagen . Min egen har ju precis brunstat klart...typiskt.

Tog en  eftermiddags kaffe vid ridbanan och kollade på hästisar i dag.
Morgonfikade med Sussi som haft elever på morgonen och planerade träning i maj. 12 - 13 tänkte vi ha träning och programridningar....


Knorrat några stolpar i kväll, sått lite fröer, haft sadelmakaren här och pysslat med lite av varje men idag är jag verkligen energi lös . Jag har så mkt att göra att jag vet inte i vilken ände jag ska börja....

//Bubbel - degseg



Inga kommentarer: