tisdag 24 april 2018

FLER FÖL OCH SEMINSTART




Trött bebis i nybäddad säng. Lexiha LH är 13 dagar gammal och växer så det knakar. Hon är riktigt fin och har sån härlig stuns i sina gångarter!

Igår natt föddes denna lille goding. Det  blev ännu en isabell. Hingst denna gång e Zafferano - De Noir.. Eliza valde ännu en gång att föla ståendes och dom lägena är det tur man har stenkoll och är med. Det var bara att ta emot honom på bästa vis när hon bara står och droppar ut sina barn.
Han var snabbt på benen men det tog desto längre innan han hittade mjölkbaren. Hans mamma har så små tuttar och dom är lite svåra att få tag i!

 Det har inte blivit mkt sovande dom sista nätterna och nu är jag riktigt seg och hoppas det är lugnt på fölfronten i några dagar iallafall.


Zinzano är en rymmare....gräset ÄR grönare på andra sidan....grrr och djup suck.


Kollar in ridhuset ett dygn gammal!!!

Seminstart i går och först in i seminspiltan var stoet Sahara som visade sig ha en stor follikel och det blev för ägaren att bestämma hingst. 

Det nya seminleverans systemet fungerade utmärkt och lådan kom ganska exakt på utlovad tid i natt 
( det hade vi koll på)
Fattar inte riktigt hur dom får ihop dom där turerna men bara jag får mina lådor är jag nöjd.





Nya namnlösa bebisen 
Han vill heta nåt som börjar på E och ska innehålla bokstaven Z.....ett ord men behöver inte som dom andra innehålla en siffra. Kom med försla. Nadja tycker att han ska heta Eliaz men nej tack säger jag.


Denna älskar jag och hoppas att jag ska kunna behålla henne ....

Duktiga ridelever både igår och idag, det gillar jag!!!

Nu ska jag gå och sova. Trött , seg och ganska sliten . Misstänker dock att jag kommer kolla lite i kamerorna i natt ändå bara så jag vet att det är lugnt!

//Bubbel - frusen

1 kommentar:

sebastianmirasmilla sa...

Så kul med alla söta föl, vill med ha :) Fast jag förstår att du är trött!!!