lördag 19 maj 2018

Startade dagen tidigt  hästutsläpp och med att seminera Lycka....
Åkte därefter till Vetlanda för att döma div III ponny!
Överlag jätte fina ponnyer och många bra ritter . Imponerad över hur många fina ekipage det var och det är alltid trevligt att döma i Vetlanda.

Däremot hände nåt jag aldrig varit med om förut under alla år jag dömt!
Skrivaren fick bytas ut!

Tror jag lyckade få samtliga poäng rätt till slut men jag kände paniken en stund när ingenting skrevs som jag dömde.!!!!

Ett par ryttare fick kluddiga protokoll men med skrivarbyte gick det finfint sen!!!

Passade på att handla när jag var i civilisationen....men usch så mkt folk i mataffären....får panik!

På hemmaplan var det sen fölträning med grimma , ledas och testa ny hage.
Busiga barn men dom ser trådarna bra nu!
Jag blir nojigare för varje föl tycker jag ....

Inget mer föl i sikte men nu har lilla D ödem under magen , är tjock som en boll och men kommer när den kommer   Tur det inte blev föl idag när jag inte var hemma iallafall.
Päran hade monterat en övervakningskamera på stallväggen så jag kunde se henne i hagen hela dagen ....och ja det kunde ju han också så övervakad var hon !!

Blev supertrött på kvällskvisten och skulle bara vila lite lite i soffan. Snozade visst en stund vilket var väldigt gott.

Traskade sen iväg med Affe till Ingas för att käka lite gräs till måndag eftermiddag när han ska jobba igen!

Passade på att slipa klart min timmervägg och lite på sånt jag spacklat i huset när jag ändå var där. I morgon ska jag måla väggar i sovrummet!!

Just denna helgen har vi bara två mammor med barn, lilla D och seminstona på stall så det är ovanligt lite att mocka för den som har hand om det !!! Topp.

NÄ nu är jag trött igen och det är ju vansinnigt tråkiga program på TV - Godnatt.

//Bubbel - varit i civilisationen


Inga kommentarer: