onsdag 23 maj 2018

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Skit också. Amarettwo var inte dräktig vid koll igår kväll. Stona som är här och hälsar på står och stampar på samma ställe....det händer inte mkt med deras follikel tillväxt. Trist!
Man tycker att det fina vädret  borde vara perfekt för avel men inte här just nu iallafall!
Avel är inte helt enkelt att förstå!

Eliza är såld men ska bo kvar här till i höst iallfall!
Hon ska semineras om och köparen har redan bestämt hingt.
Hon kollades idag och kanske kan det bli beställning på fredag både på henne och nån till....håll tummarna.

Vetto skulle "opererat" på Råsa men hon var så sen hit så det blev inget med det. Jätte dumt när jag ställt in lektionen Råsa skulle gått....har ju ingen reserv Råsa på tisdagar!
Nytt operationsförsök på torsdag men jag sa till vetto att vi får ta det EFTER lektionerna ....kan ju inte gå och ställa in om i fall att hon ska mecka i munnen!

Veterinär Johansson har full jour för närvarande för det kommer många frågor så här i föltider!
Ibland går en fölning bra och ibland går det inte så bra.
Ledsamt för er som mist era fölungar men hoppas jag ibland kan svara på era frågor och ni andra som skickar bilder, ringer och sms:ar så försöker jag svara så gott det går utifrån min erfarenhet.

Som någon sa igår....du är erfaren, vänlig och man kan lita på, precis vad vi enstouppfödare behöver !!!
Det värmer 💓

Glöm inte ringa "riktiga" veterinären bara när det krisar.....

När kommer det regn tror ni???
Vi ska så och regnet är mer än välkommet både av den anledningen och att ridbanan snart inte går att använda som det dammar. Stumt blir det också!
Vi får enbart ha lektioner på gräset!!!

Nähäpp nu får jag sluta dricka kaffe och sätta lite fart igen

Idag ska jag hinna stolpa lite, ha elever, kratta bajs, måla vägg....typ en vanlig dag

Det blir stokoll torsdag kväll efter mina lektioner i stället för fredag morgon. Tippar på att veterinären kommer ca 20.00
Ring om du vill komma med ditt sto 070 - 696 25 29

//Bubbel - torr



Inga kommentarer: