onsdag 27 juni 2018

DUGGAR TÄTT I FÖLFABRIKEN

Nu är det fullt upp i fölfabriken.
Iförrgår kväll föddes ett stoföl e: For Laubry - Louisiana u: Louise som är ett *** stjärnigt selektionssto och hon är uppstallade här för fölning och omseminering.
Fölningen var snabbt avklarad ståendes , efterbörden släppte lätt men mammahäst var lite stressad över att ungen var så pigg så det var lite krabb innan det diades men när det väl var avklarat har allt gått galant. Igår kväll var dom i ridhuset och kollade läget!!




Igår kväll vid 21 tiden föddes denna kille e: Benneton Dream - Royal Diamond u: Diamond Rose ***trestjärnigt prestations sto och denna är min egen.

Fölningen missade jag med några minuter medans jag kvällsmatade i andra stallet och den gick väldigt snabbt då precis varit inne hos henne och kollat mjölken och då stod hon och åt....

Däremot har jag tillbringat hela natten i stallet då han var svår att få fason på fikatekniken( hingstar är ju tröga) råmjölken däremot var i toppklass så han har fått i sig det han ska...
 Det har också varit en krabbande efterbörd som veterinären fick rulla ut till sist.
Lillemamm hade inte hunnit få feber eller nåt men orolig matte såklart och nu får hon medicin och vi håller både tummar och tår att hon inte ska bli dålig.




Själv är jag helt slut efter två vakennätter och tänker nu gå och lägga mig i soffan nån timme och F*N den som stör mig....

Min fölunge kommer bli till salu då jag hade beställt ett sto!
Denna ska säkert bli godkänd hingst precis som sin morbror !!!

//Bubbel - må icke störas närmsta timmarna

Inga kommentarer: