måndag 25 juni 2018

LYCKA DRÄKTIG

Lycka är dräktig! Så himla skönt. 
Nu hoppas vi att det går vägen så vi får en Touchdown - Bernstein till nästa år!
I morgon ska jag seminera ett till sto med honom men den är inte min!



Resten av denna dagen har tillbringats på hospitalet i staden .
Först på röntgen och därefter på ortopeden!
I juni i fjol fastnade jag på nåt vis i ett grimskaft när jag skulle leda ett seminsto som stökade och fingret har ju krånglat en del sen dess kan man lindrigt påstå.

Fingret går inte att böja ( jag har 10% böjlighet i den översta leden) det värker ständigt och det spänner liksom i det hela tiden. Det är allmänt otrevligt med en ådra som sväller och det är lite snett också. 
Fick jag några bra besked???
Svar: Nej såklart inte
Det går nog inte att åtgärda det alls. Jag kommer få leva med det och att steloperera känns inte så lockande för det är ju redan stelt och alltid i vägen .
Nu ska jag iallafall få gå till en annan handkirurg från Malmö när han kommer till Växjö nästa gång så får vi se vad han säger om eländet.

Päran och Sus har haft följouren hemma idag men inga föl då heller. Hade hoppats på att det skulle vara avklarat när jag kom hem men nix både grå och brun dom kniper.
LM har dock vit mjölk så hon bör ju inte kunna knipa så länge till.
Fortsatt fölvak i natt alltså och klockan ställs var 45:e minut!

Tack snälla Susanne för jouren idag men du vet att den forstätter i veckan om jag är själv !!!

Nu lite vila i soffan och glo i kameran

//Bubbel - upprörd vid insläpp och känns därmed som vanlig



Inga kommentarer: