lördag 23 juni 2018

MIDSOMMARFIRANDE

Grå häst har vaxproppar men det är egentligen brun som går på övertid. Tror dom tänker samköra detta....mina ögon går i kors av fölvakandet just nu men i eftermiddag kunde jag ta en liten snoooze i soffan en stund iallafall. Inatt är det full fokus igen!

Fölen växer och den ene är en färgväxlare just nu. Båda är supertrevliga att hålla på med


Jag uppskattar mkt att mina kompisar tar me sig hö när dom ska hit och midsommar fira. 
Karina hon är bara bäst och Bubbel uppskattar maten. 
Han har ju varit väldigt kräsen nu när han är dålig. Idag är han iallafall betydligt mindre svullen och det är dallrigt. Det går åt rätt håll men ännu är han inte på banan och kan börja jobba så kommande vecka är verkligen kris med hästar!


Åkt vattenrunda i kväll och myst med hästarna.
Plockat ner lite gamla stolpar och eltråd idag och i övrigt är det stalljobb som vanligt


Detta är ett sto som är här för fölning och omseminering. Hon mår gott, verkar trivas och idag har jag släppt ihop henne och ett annat sto som också är här för fölning och det har gått bra!!! Provade förra veckan och då vimsade dom bara runt men nu har dom kommit på andra tankar. 


Midsommarafton var i vanlig ordning kall och blåsig och vi fick minsann ett par regndroppar

 Åt gott och alla blev mätta 


Nä nu ska jag INTE kolla på fotboll utan jag ska gå och lägga mig och vila lite

//Bubbel - gillar god mat

Inga kommentarer: