lördag 16 juni 2018

MISSNÖJE

Helg igen! Jisses var tog denna veckan vägen???

Det har flyttat in två nya ston som först ska föla i mitten av juli och förhoppningsvis hinna semineras om. Det är ganska fullt i stallen även om jag kunnat skicka hem några färdiga flickor men lite bökigt är det när alla ston går en och en i hagarna , då blir det ett antal omflyttningar varje dag!

Igår hade jag en plan att flytta om lite hästar som är på bete men hästar har ju sällan samma åsikter som jag i just den frågan och jag får tänka om och göra på ett annat vis....jag hatar när hästar yrar omkring och vandrar när dom har gott om mat....suck!!
Kan dom vara lite bortskämda kanske????

Idag ska dom två nya stona få "tvångsumgås" i stallet under dagen så gör jag ett nytt hagförsök sen igen. Dom bråkade inte men när man är högdräktiga kan man verkligen inte yra runt och vandra ...nepp sånt tycker vi inte om!!!!

Seminerade ett sto i går kväll och två tidigt i morse. (Kannado Hästak, Suarez och Balstakko)
En av dom var Amarettwo och nu hoppas jag verkligen att hon ligger lite bättre i fas och inte ovulerar söndag natt . 
Något som är roligt är att Eliza är dräktig med Zappa och nya ägaren blev jätte glad när jag skickade en bild igår!!!

Fölvakande pågår nu också och i går gick tiden ut på Louise, hennes juver är dock inte klara än men eftersom hon är gammal vill jag ha lite extra koll!

Idag är planen att flytta småponnysar till Karryd för dom har semester just nu och behövs inte hemma och används man inte kan man vara längst iväg på domänerna och beta.

Jag håller på att förbereda mat till mina inkommande ridledsgäster och ska fylla kylskåpet uppe hos Ingas nu på förmiddagen för man vet ju inte när dom landar med sina hästar så det är lika bra att allt är på plats ifall det kurrar i deras magar efter dagens ridande!

I morgon förmiddag ska jag döma dressyr i Åseda. Bara en LC men det kan vara roligt det också!!

Nähäpp dags att sätta fart!!!

Vill nån fira midsommar med oss kanske???
Eftersom jag är mitt i fölvak och dessutom går ju seminslingan även midsommarnatten så lär jag bli tvungen att hålla mig på hemmaplan om det finns ston som ska semineras men det vore ju roligt att umgås, äta och prata med lite folk....inte bara umgås med ston...haha!


//Bubbel - fick en skithage inatt





Inga kommentarer: