måndag 18 juni 2018

ORMBETT?

Snälla älskade gamle vän bli frisk!!!

I lördags kväll blev Bubbel plötsligt konstig och började skrapa ute i hagen....trodde han fått kolik men det var nåt annat. Fick hög feber och svullnade i skapet - snabbt. 
Gissa om jag blev orolig.

Jag var ju tvungen att åka och döma i söndags morse men veterinären kom ut och gav medicin och nu har han även fått cortison i dag.

Stackarn är jätte svullen i skapet och jag misstänker att han fick ett ormbett.
Det har varit kokehtt och helt stenhårt
Nu har han iallafall mindre feber men det är fortfarande väldigt svullet och han mår inte bra men bättre inbillar jag mig.

Svullnaden har ikväll ändrat form lite och det är nog lite lite sladdrigare men fortfarande ömt !

Han har varit lite i hagen i dag i tre omgångar och vi har varit ute och betat och gått 4 gånger. 

Snälla, snälla bli frisk!!!



Idag har jag skickat hem ett seminsto som var klar och seminerat ett sto i kväll och Amarettwo hon ger inte upp....ännu ett skick beställt tills i morgon. Skumt ungsto och både tröttsamt och dyrt!

Har plockat ner lite gammalt staket i dag och satt några stolpar . Drog i en stople i ett jordgetingbo men lyckades ta mig därifrån utan ett endaste stick.

Några elever har jag dessvärre inte hunnit med alls idag....det är bara en sån dag

//Bubbel - med extremt orolig matte

Inga kommentarer: