söndag 3 juni 2018

NÄSTAN SOM EN LEDIG DAG!

Precis som det ska i semintider är stallet fullt av hästar, räknade in 26 totalt nu ikväll!
Har en hel del mockning i morgon helt klart och en hel del för veterinären att kolla på morgonen. 
Vi kör igång 7.45


Helgen har bestått av semin igår och därefter en snabbis till Ramkvilla Marknad och sen fick vi besök från Ljungby med ett helt flyttlass möbler till Ingas där vi "flyttat" in både våningssängar, soffa, trädgårsmöbler och en hel del annat gott och blandat. 
Karina hade gått all in med att hitta möbler i perfekt prisklass. 
Vi hade en trevlig dag med mkt prat, gott fika, stallpyssel och sist men inte minst käkade vi !
Nästan som en ledig dag om ni frågar mig!!!!








Den här mammisen är nu på dygn 304 och ena inackorderingen är idag på dygn 320 och har kameran riktad mot sig i sin box!


"Minimini" busar sig fram i tillvaron och hans lite överbeskyddande mamma börjar lära sig att han faktiskt inte försvinner så långt och att hon faktiskt får honom med sig in i boxen igen efter bus!

Jag har varit i Eksjö och dömt LA:3, MSVC:2 och MSVB:2 idag
Varm tillställning men många fina ekipage!
Dock missade många sina byten i MSVB:n

Idag har det varit en dag fok vallfärdat hit mest hela dagen av olika anledningar så det var ju nästan skönt att jag fick åka hemifrån och vila upp mig med lite dömande....
Nåja jag har hunnit med gott om folk sen jag kom hem också. Både dom som lämnat ston, hälsat på sina hästar & kollat stallplats men nu ska jag gå och snarka en stund för i morgon drar vi igång. Tidigt på farmen!!

//Bubbel - har precis tagit ett kvällsrace så det rök om det

Snälla, snälla låt det regna lite i morgon....jag tar gärna ett åskväder bara jag får lite regn. Det är extremt torrt nu och ALLT torkar ner!

Inga kommentarer: