söndag 22 juli 2018

SÖNDAGSAKTIVITET

Idag tänkte jag att det blir nog äntligen en lite soft dag eftersom jag bara hade 5 boxar att mocka i morse....

Hade fel som vanligt.

Hjälpte till att slå på en tappsko på inackordering, bytte bete på tre hästar, slagit ner några stoplar i biotopen, kört vatten i mängder, extra pyssel med inackorderat avelssto som inte varit helt snäll med sin fölunge....tar lite tid när man måste vakta henne när hon äter kraftfoder och först släppa dom i ridhuset för avmotionering innan dom går ut i hage eftersom hon vallar sin unge.....ibland är ston lite korkade faktiskt.
Dock har jag hunnit till affären för att införskaffa lite mat.

I morgon hinner jag INTE ha några lektioner för vi ska ta emot Hollands hö och det är ingen människa som vet när det kommer eller hur lång tid det tar att lasta av och ställa på rätt ställe eftersom det är fler än jag som ska ha av höet och det inte lastas av här hos oss utan några byar bort!!!

Hoppas ingen missar att det inte är lektioner . Det gäller grupp 18.30 och 19.30

Däremot är det stokoll som vanligt i morgon bitti.
Veterinären är här ca 8.30. I morgon är det inte så många hästar att kolla. Tror det är 6 stycken.

Håll tummarna att LM är brunstig så jag hinner seminera henne med Ironman H denna veckan för på fredag är sista dagen dom tappar honom.....sen ska han gå UVM.
Ogillar att vi har så många nya ston så här på slutet men min är ju inte den enda som fölat sent och man vill ju iallafall ge det ett försök. Dock är jag ju lite orolig att sena ston drar ner dräktighetsprocenten, flera lär ju bara ha ett endaste försök !

Fölvakandet på sista stoet fortsätter.
Igår hade hon vaxproppar....idag är det inte nån färg alls på "mjölken" ...det är bara gult gojs.
Hon har inte helt släppt i bäckenbanden men jag vågar inte annat än övervaka!
Man bli dock extra seg när nattsömnen inte är vad den borde.

//Bubbel - haft fölbesök

Inga kommentarer: