torsdag 26 juli 2018

VATTENBRIST OVANPÅ ALLT ANNAT!

Igår traskade Hex och boriz hemåt för idag ska dom till hovslagaren. Dom och Bubbel gjorde ett arbetspass igår men hu så trögt det är i värmen. Det är inte schysst o jobba meddelar dom !!! Bubbel gjorde sitt pass på kvällen men det var fortfarande 28 grader varmt! Olidligt.

Nu får du gärna föla MP. Trögt även på den fronten. Hon hade vaxproppar och mjölk spill i lördags....nu händer inte nåt! Hon väntar väl in lite kallare väder! Vem orkar föla nu???
Men jag fölvakar vidare och ställer klockan nattetid. Känner mig lite trött nu faktiskt!

Iförrgår och igår stängslade jag i biotopen. Där är gott om gräs.

Detta fält på min nyaste mark ska stängslas för här tror jag det kommer växa gräs om det kommer lite regn. Det ligger rätt bra till skyddat uppe i skogskanten. Utsikten därifrån ner mot "Ingas" är ju fantastiskt....man stressar runt och glömmer ofta hur vackert jag faktiskt bor!!!


Jag var inte klar med mitt staket förrän klockan var nästan 22 igår så ännu en lång jobbedag.


Wille myser på sitt nya bete i Karryd!


Matade mammor i månens sken!
Dom är ju hemma igen eftersom liten gul individ  behagar gå igenom staket (dock utan att ta sönder något) 

IGÅR TÖMDE JAG BRUNNEN...så inte nog med att man har betes och vinterfoder ångest....nu har vi vattenbrist också. 
Planen är att ha träningsläger här i helgen men det vet i tusan om det går att genomföra. Vi får ta en diskussion idag. Utan vatten är det tufft när folk ska bo här. 
Dessutom är det så extremt varmt så jag vet inte om det är OK för hästarna att jobba????
Denna sommaren går till historien

Höbalar tar över ridhuset! En ny form av sarg som tar emot vid avramlingar eller kanske inbjuder till avramlingar...vem vet, det lär vi märka. Äh dom är vana att det står balar på kortsidan och mat måste vi ha. Finns ingen annanstans att förvara oplastatade balar!

Idag kommer hovslagaren en tur och fixar hästarna jag missade att ha hemma när han var här förra veckan! Men nu är dom hemma iallafall.

Idag ska det bli årets varmaste dag.....alltså jag orkar inte!!

//Bubbel - svettluktande

Inga kommentarer: