lördag 4 augusti 2018

FLERA SEMESTERTIMMAR

Fler dräktiga ston - det gillar vi!

Igår åkte vi och åt på Aboda Klint ( mkt gott och fin utsikt) därefter en tur till Virserums Marknad vilket inte var mkt att ha ....men vi var där iallfall.
På kvällen skickade vi hem en färdigseminerad häst och jag hade magont så planen att gå på grannbyns pubafton blev inget med....sjukt trött var jag också 

När stallet var klart i dag så åkte vi till Skåne och hämtade en Dynamitskopa som Päran köpt.....jag antar att alla vet vad det är !!!!
Mitt ute i tassemarken så började bensinlampan lysa så jag var ganska nervös att vi skulle få traska till civilisationen men vi klarade oss till Älmhult...puh

Tog en tur på IKEA och åt lite där.
Köpte en påse tallrikar för 99:- på FYND avdelningen och ett gäng råsa & gröna IKEA påsar som kommer göra höpackandet roligare i vinter !!
I övrigt gjordes inga inköp. Känner mig faktiskt lite nöjd med det!!!

Köpte mig dock två par nya skor....Päran var mest impad av lampan i affären




Tog hem Hexagon och Boriz till hage hemmavid idag. Hex mkt nöjd att äntligen få gå nära huset och se vad matte gör!!

Fått rapport från världens bästa Råsa som är uthyrd just nu och idag har dom varit på P&J och fått två rosetter. Jätte roligt!


 Lycka och Eliza får maten utdrygad med halm nu....pfffft, halm....sniket om man frågar Lycka 😡😡

Lillamammans (Diamond Rose) syster Diod har idag tagit sig till final på Unghäst VM i dressyr. 
Kom gärna och köp LM:s fölunge som är till salu!!!!



Höet i torsdags sket ju sig såklart....jag anade ju att så skulle ske.
Kan erkänna att jag fick fullständigt psykbryt som jag kämpat för att få ihop det så svarar inte ena säljaren när transportören började närma sig så efter väntan fick vi låta bilen gå vidare....riktigt riktigt tråkigt. Att sen hämta upp dom andra balarna på andra stället blev på tok för dyrt för det skulle kosta 7500:- + moms att få hem 14 balar men jag hade sån tur att lastbilen lyckades få annan last så jag slapp betala men riktigt surt att missa 34 balar i dessa tider.
I nuläget vet jag inte om det går att sy ihop ett nytt försök och det hade ju uppskattats om säljare har på sina telefonen när dom vet att det ska hämtas upp foder!!!

På tisdag är det hämtning av ett lass där jag ska ha 15 balar ....måtte den turen gå bättre!!!
15 balar är bättre än 0

I morgon ska vi filma fölungar till spekulanter!!!

Nä nu är det sovdags

//Bubbel - fått salva till tassen

Inga kommentarer: