torsdag 2 augusti 2018

Torsdag , jag äter lite frukost....klockan är 7,45
Här är två ston seminerade tidigt i morse och båda faktiskt med samma hingst Bon Coeur. Båda är nya för säsongen då dom fölat sent! Nu tar vi inga fler nya ston utan jobbar sista två veckorna med att få dom sista stona dräktiga och har som innan dräktighetskoller mån - ons - fre fram till den 17/8
.
Därefter blir det sporadiska koller av ston och den infon lägger jag ut på FB och hemsida....

Vissa hingstar slutar dom tappa tidigare och slingan slutar gå och då finns det ju inga hingstar att tillgå för oss. Men vi kämpar vidare till sista dag 😁😁😁

Därefter kommer jag ta lite ledigt för även jag måste få ha semester i sommar. Hittils har jag inte varit ledig en endaste heldag och så fort vi åker iväg nån stans en stund är det nån som söker oss så vi får åka hem av ena eller andra anledningen.
Jag måste också få möjlighet att ladda mina batterier inför hösten.
 Att ens försöka vara ledig på hemmaplan är omöjligt!


Tre boxar är mockade i dag men har ju ett antal kvar...
Det är lika jävla varmt som vanligt.

Igår kväll var jag på Hästak på möte i avelsföreningen där jag sitter i styrelsen och vi satt ute. På hemvägen hann vi inte längre än till Linneryd innan det regnade, haglade och åskade som man knappt såg var man körde ....
Här hemma hade vi som vanligt inte fått en vattendroppe!

I dag är det nervöst!!!
Det är hötransportdag och jag hoppas att det går i lås att jag får hem foder från Säffle och Herrljunga. Det som ska klaffa är att dom kan lasta inom tid som fungerar för både säljaren och transportör. Jag har jobbat med att få ihop dett i säkert tre veckor så det ska funka för allihop. Det blir ekonomisk katastrof om jag inte får ihop det och bilen behöver gå tom eller bara med hälften av fodret  tillbaka då den är DYR i bokning!!!

Jag fick också en faktura på frakten av ett lass foder häromdagen. Det är ett dyrt år. Ångest!!!

//Bubbel - fortfarande ont i tassen










Inga kommentarer: