torsdag 9 augusti 2018

KAN MAN FÅ BE OM LITE HJÄLP

Stokoll i går morse och beställning till ett sto som jag seminerade i morse!
Kunde skicka hem två ston igår så just nu är ett stall tomt och jag måste nog börja städa där. Lite svårt att högtryckstvätta när man har ont om vatten men på nåt vis ska det nog lösa sig. Vill ju ha rent inför vintern!

Igår var jag och dömde i Tingsryd. MSVC;1, MSVB:2 och MSVB:5
Fina ekipage genomgående i travdelen men inte många hästar med befästa byten....man ser inte många rena byten i en klass. Lite konstigt egentligen!!!
Trevligt med eftermiddags/kvälls tävlingar på vardagar..

När jag kom hem på kvällen så var det träning med Boriz och Nadja och med fokus på bågar och mjukhet. Såg bra ut!

Vi tränade lite med D8. Dvs grimma, leda, springa i ridhuset.
Han är verkligen enkel och okomplicerad men jag har inte riktigt nån passande visnings grimma till honom. Han har för litet huvud för dom jag har. Får kanske tänka om i grimval till helgens visning.

Jag har inte ens bestämt om jag ska åka och visa föl då jag egentligen mer hade varit i behov av en semetserhelg med lite ledighet.....jag har ledighetsångest nu igen.....när ska man hinna vara ledig. Vore roligt att åka nån stans i sommar som är mer än några timmar!!!
Finns det nån som skulle kunna hjälpa att ha lite hästkoll om vi åker iväg???
Är ju lite djur som vill ha mat som bor inne och några i hagarna här hemma!
En vattenrunda också men dom flesta hästarna är nära....
Please ....finns det nån snäll människa ???

Fy sjutton vilket otäckt åskväder det var sen i går kväll.
Jag sprang hysteriskt lipande och tog in hästar som givetvis ska ställa sig under det endaste trädet vi har på fätet.
Hela himlen var upplyst.
Jag är livrädd för åska och vågade inte gå och lägga mig förrän det lugnat sig.
Många blixtnedslag nära här.
Tyvärr fick vi inte så mkt regn men 9 mm iallafall och det är bättre än 0
Fick ett sms av veterinären som fått 36....det är ju ungefär vad vi fått sen snön försvann. Orättvist!

Undrar om man kan få göra nåt roligt idag kanske???

//Bubbel - vill semestra som andra


Inga kommentarer: