lördag 18 augusti 2018

MATTERAPI

Sista dagen vi hade öppet på seminstationen i går!

Samtliga ston som kollades idag var dräktiga. 3 på 17 dygn varav två på första försöket och en på andra. Resterande ston var fortsatt dräktiga på 45 och 90 dygn.

Vi ID-kollade och chippade D8, Olle, Lexiha och Mini.
D8 fick blodvite och blev rädd och det gjorde ont. Lille bebisen
Olle gjorde en selfie!

Därefter plockade jag hem hästar för lektion och körde vattenrunda.

Vattnet har krabbat här idag och det visade sig vara vattenpumpen i stallet som gått sönder...bara utgifter.

Vinterns halmleverans kom i dag och det fick bo i ridhuset!
Inte optimalt men det får funka. 
Jätte gul och fin halm iallafall.
Jag fick fler balar än jag behöver tror jag så om nån behöver en bal eller två kan jag nog sälja dock har jag inte fått nån faktura på dom ännu!
Halmen får bli terapi för hästarna i vinter OCH som gosiga sängar i ligghallarna



 Gula balar matchar gul häst men det bllir tyvärr lite kortare ridhus att rida på då det blir två rader med halm!!!

Idag har jag tvättat klart stostallet och nu ska jag bara måla lite på gallerna där så får det vara klart för i år.

Jag är rent ruskigt trött, noll energi!

//Bubbel - vill ligga i soffan o peta navelludd


Inga kommentarer: