måndag 17 september 2018

TJOPPFOPP SÅ VAR HELGEN SLUT

Måndag igen och helgen bara for iväg på diverse nöjen
I lördags var vi en liten stund på årets Bonderunda och tittade. Roligt att kunna kika en gång då vi inte varit med i år och anordna. Kändes mer som en pålandetföretagsrunda än just Bonderunda men det är alltid roligt när det händer nåt i Byarna. Trevligast var en fika med ostkaka i Pilås.

På eftermiddag och kväll hade vi besök och kräftskiva. Trångt inne när vi nu inte kom till skott förrän sent och inte kunde sitta ute eller i stallet men det funkade. Alla blev nog mätta och kul att bara umgås en stund.

I går var jag vi i Ullared. Åkte tidigt , kom hem lagom sent....handlade lagom mkt förutom att jag gick all in bland alla växter som var prisvärda och det fanns grupper som ska pryda stall och ridhus....och eventuellt bli Getmat....det är så det brukar sluta.

Jag köpte faktist inte ett endaste schabrak. Mina medresernärer hade lovat att kasta bort dom från min vagn om jag hittat några. (jag är ju schabrakoman de luxe)

Gårdagen var en bra dag för skrattmusklerna och resan är det roligaste. Jag skrattade så jag knappt kunde andas ......

I dag ska jag på annat äventyr och det kan sluta hur som helst ....

//Bubbel - med hemlig matte









Inga kommentarer: