torsdag 20 september 2018

BLANDADE KÄNSLOR

Idag har Affe flyttat till nytt hem och det är med blandade känslor då han är en väldigt bra häst på alla sätt och vis men med tanke på sommarens torka, extremt höga höpriser ( jag har på ganska kort tid handlat foder för 107000:- vilket ALDRIG hänt tidigare och hoppas inte kommer behövas igen), att mammorna är igång i verksamhet igen, marknaden att sälja unghästar till vettigt pris är trög också det pga foderbrist, jag vill veta att jag har en buffert på bankkontot OM nåt händer (och det gör det ju alltid) bestämde jag mig förra veckan att annonsera ut honom och det tog inte lång tid innan köpare hörde av sig ....villig att betala vad jag begär och sen gick allt väldigt snabbt.
Klinikbes i Ramkvilla i måndags och igår åkte jag till Ljungby för att möta upp lastbilen som ska ta honom långt långt norrut i vårt avlånga land.

Självklart kommer både jag och dom flesta sakna Affe som ju är en jätte bra lektionshäst men nu kommer han få göra nytta i en annan del av landet.

Lycka är fullt igång och går lektioner och LM är på igångsättning så hästar finns !!!

På ponnysidan är det dock lite knapert just nu så har någon en ponny ni inte behöver under en period så lånar jag gärna någon ett par månader.....

//Bubbel - riskerar aldrig försäljning

Inga kommentarer: