tisdag 25 september 2018

VACCINERINGSDAGS

I dag har veterinären varit här och kollat 5 ston. Samtliga var fortsatt dräktiga på 50 - 90 dygn. Känns ju bra såklart
Sammanfattar igen att mina ston är dräktiga med:
Amarettwo LH  med Suarez (kollad 90 dygn idag)
Luketsia  med Touchdown
Diamond Rose med Harlem D
Två inackorderade ston är fortsatt dräktiga med Touchdown resp Bon Coeur.....båda kollades också idag. Härligt.

9 hästar är dessutom vaccinerade idag och det innebär ju att dom inte kunde gå lektioner i kväll utan de fick ställas in men var ju hösilagekörning så jag hade att göra ändå. Alla balar vi får ihop är toppen.
Fått leverans av en soffa, en spis och några säckar morötter i kväll....saker som är bra att ha och gillar kompisar som fixar och donar!

Målat lite boxgaller. Blir ju fint ett tag iallafall. 

Satt en stund med fakturor också . Nu är jag äntligen ikapp med årets seminston, domaruppdrag och augusti stallhyrorna....alltid nåt. Måste ta ridlektioner och ridled i nästa ryck!.

Tidigare idag fick vi pellets leverans vilket också är bra att ha!


Den här hästen 💗💗💗


LM hann med en ridtur innan vaccination idag ....men bilden är från häromdagen!


Hittade denna bilden i mobilen också....den är från i Lördags när dessa goa eleverna tog en after ride fika!!!


Fått en rapport att Affe trivs uppe i norr. Dom hälsar att han är pigg, duktig och trygg - låter bra. Saknar honom!

I morgon blir det plask i bassängen för min del.
Inga lektioner på kvällen med mina hästar då dom ska ta det lugnt då också.....bara att gilla läget. Vill ju inte att dom ska bli dåliga av vaccineringen. 
På torsdag blir det lektion som vanligt....

Nu är jag trött och ska hoppa i bingen

//Bubbel - vill få en höstklippning, svettas




1 kommentar:

Unknown sa...

Ja nu är frågan vad nästa uppdrag blir....