söndag 30 september 2018

YR I MÖSSAN

Varit jätte yr i flera dagar, det kommer och går.
I fredags trodde jag att jag knappt skulle kunna ta mig in från stallet efter jag packat höpåsar.....vet ju knappt vilket som är upp eller ner!
Fick mest sitta på en pall på ena lektionen och ett pass på kvällen fick jag ställa in eftersom jag inte riktigt visste hur det skulle gå....mår ju illa också.

Fått mer leveranser av bästa sakletaren Karina.
4 otroligt coola fåtöljer som ska stå på övervåningen i vår stora hall som just nu inte fyller någon funktion alls. Hade förstås inte behövt 4 st men jag gillar dom!

Fick också en duschkabin som ska stå hos Ingas men man blir ju tokig....den gick ju inte in genom ytterdörren ens och ändå var det en smal som skulle få plats i det mikroskopiska badrummet...nu får Päran lite mer jobb att skruva isär den!!!

Igår efter stalljobbandet var vi på auktion i Tolg. En rolig utflykt.....jag är för dålig på att ropa in saker ...måste alltid tänka en mikrosekund för länge. Inget var ju ens dyrt.
Jag shoppade två ljusstakar för 20:- och Emma hon gick all in på både lyktor, fotogenlampa och tavla....hon kan hon 😎

Idag klurar jag på om jag ska ta en tur till Tyrolen och deras loppis bara för jag vill utflykta idag också.
Vet inte om det är nåt hökörarväder idag ändå!

Kallt är det också....frost och skit.
Ännu går dom flesta hästarna ute dygnet runt.
2 mammor och barn inne och lika många går i ena lösdriften.
Man får stödmata lite här hemma med 6 st går fortfarande och enbart äter gräs.

//Bubbel - börjar tycka det är hög tid att få bo inne




Inga kommentarer: