tisdag 2 oktober 2018

465

Eftersomjag älskar att slänga saker har jag kört en slänga månad igen. 465 grejer (egentligen mkt mer men ibland lägger jag ihop i bunt) ....en full  plast tunna blev det. Alltså hur mkt grejer har man?????? 
Nu ska jag göra mig av med lite möbler jag inte behöver och jag tror jag fortsätter slänga lite denna månaden också. Åker ut en del på loppisen också....så där kommer finnas fynd om jag betsämmer mig för att öppna dörren där nästa vår!!!

Små robotklippare jobbar på vägen in från hagen

Gårdagens matlass!!!
Tur vi tog in hösilaget igår för idag har det ju vräkt ner.

Så höstigt och trist väder .
Vi har flyttat om några hästar för jag tänkte att det ska betas av hos Ingas innan det blir uppstallning.
Amarettwo går med Loppan och Belleza går med Råsa.....städning pågår alltså på båda sidor om vägen och samtliga hälsar att gräs är gott!

På torsdag kommer skogsstyrelsen för aldrig vet dom var dom har sina gränsstolpar....hur ska jag veta om inte dom gör det. Hoppas lantmäteriet satt alla stolpar där dom ska. Det verkar vara nåt dom inte fattar med stolparna till biotopen. Ständigt denna biotop so är så viktig men ändå har ingen av dom koll för fem öre.

Både igår och idag har vi tragglat slutor....tur hästarna kan trots dom får lite blandade hjälper...hahah.
Nåja det blir nog bra vad det lider....träna träna träna.

//Bubbel - är alltid bäst



Inga kommentarer: