lördag 20 oktober 2018

TYP GANSKA MKT

Lördag igen och denna veckan har det varit fullt upp !
I stort sett fulla styrkor i ridgrupperna och hästarna har fått jobba. Ibland får man dessutom till riktigt bra övningar och då blir det extra kul!

Ytterligare några balar hösilage är plastat och i går slåddes ett sista fält.

Amarettwos sommarlov är slut och hon har fått börja jobba igen.
Lilla plutthästen mäter nu 1.63 och det är ju en helt OK höjd. Hon är ju bara 3 år så hon går nog upp några cm till.
Duktig är hon iallafall och verkar inte ha glömt vårens arbete!

Mätt Wille....hmmmm, den kommer aldrig stanna på ponnymått så då får vi hoppas att han drar iväg lite till för då blir han en perfekt lektionshäst storlek alternativt dressyrhäst till den som inte behöver så stor häst men vill synas!!!

Idag har jag haft elever som både ridit program med bedömning och vanlig dressyrträning
Nedanstående var ytterst välklädd vi dagens programridning!


Lillemamm har nu kommit så långt i årets igångsättning att det idag var dags för galopp. Hon är kvick tycker ryttaren ...kvick och väldigt snäll. Det kunde man inte säga om hennes dryge son idag som inte hade ett dugg lust att hänga med till ridhuset och försvann bortåt vägen på både det ena och andra hållet....nervöst med dessa självständiga barn!!!



I eftermidag har jag också hunnit påbörja ett hagprojekt ovanför biotopen hos Ingas där man ändå inte kan slå för grisarnas framfart.....tänkte att några ponnysar och unghästar kan gå där ett tag till.
Jag har nu startat ett krig mot grisarna och hoppas inte det blir krig mot jägarna men nu ska iallafall nån gris förhoppningsvis få "bita i gräset"




Fått en halmbal framkörd 


....Och avslutade därmed dagen med att mocka mammornas ligghall och halma upp den....så nu kan dom mysa på nätterna.

Känner mig rätt seg nu. Kom på att jag bara käkat en macka på hela dagen....inte hunnit gå in nåt eftersom det är fullt upp. Inte ens kaffat har jag gjort.

Dock gjorde jag (som gillar långkok och mat som man kan laga medans man gör annat och sen fylla matlådor och lägga i frysen) sjömansbiff i kväll så nu är vi väldigt mätta. 
Jag hatar att laga mat, det är det tråkigaste som finns. Mockar hellre ett helt stall!



Vårblommorna blommar


 Stenrika

I morgon får man hålla sig inne....då kommer skogen krylla av älgjägare!

//Bubbel - liknar ingen älg iallafall

Inga kommentarer: