tisdag 27 november 2018

MITT HJÄRTA BRISTER


Varför, varför , varför????
I går hela dagen och inatt har vi kämpat men vi fick ge oss... tre veterinärbesök.... Smärtstillande och kramplösande, sondning men nej det gick inte att rädda älskade finaste Boriz.
Jag känner mig så maktlös....varför klarar sig inte mina hästar när dom får kolik????
Kom inte och berätta för mig om vatten, foder och vad man kan ge för att eliminera kolik för jag gör förbaske mig allt.
Jag vet att jag har en god hästhållning, jag är jätte noga med foder både ute och inne, alltid friskt vatten. Dom är ute varje dag, rör på sig osv  Jag har mkt noga koll på både mina egna och andras hästar här men det spelar fan ta mig ingen roll vad jag gör så stryker dom med om dom får kolik!!!

Han hade så konstig kolik att man pendlade mellan hopp och förtvivlan men efter att ha haft kolik i minst 18 timmar fick han avlivas....då var det hemskt! Han behandlades flera gånger men de onda kom hela tiden tillbaka.

Jag känner mig så uppgiven idag så jag har lust att bara ge upp!!!

Som Nadja sa inatt....
Tina, jag har inte ens tänkt tanken att Boriz kan dö....nä vem har det. Han var ju bara 6 år.

Lille Boriz som redan vid födeln fick namnet BautaBoriz för han hade så långa ben
Inte alltid världens snyggaste utan ryttare på ryggen men ack en sån fin häst under ryttare.
En av dom första gångerna med ryttare på ryggen....lille vän!





Just nu behöver jag lite timeout och få gråta klart!
Mina hästar är mina bebisar, bästa vänner och goa jobbarkompisar....detta har tagit hårt på mig
Jag ska försöka samla mig att hålla lektioner senare i veckan men inte i dag, inte i morgon och kanske inte på torsdag....jag återkommer.....ni får ha förståelse (hoppas jag)
Jag lever 24/7 med mina djur och just nu mår jag jätte jätte dåligt.

Det är inte bara ledsamt att bli av med hästarna det kostar också.
Bara att få honom bortforslad idag kostade 4300:- men så är det!!! 

Tack för alla sms och hälsningar idag!

//Bubbel - förtvivlad!



Inga kommentarer: