torsdag 6 december 2018

HUTLÖST DYRT!!!

Förra veckan fick jag som dom flesta vet avliva Boriz som drabbades av kolik!
Bara det var ju otroligt känslosamt och jobbigt men det är inte bara den biten som är jobbig med sjuka djur.

Igår kom räkningen på avlivningen vi fick göra på natten.

Jag fick alltså ringa ut distrikts veterinären då Boriz blev så mkt sämre trots två behandlingar av veterinär tidigare på dagen och jag själv kände att det inte fanns någon annan utväg.
Veterinären var bra på alla vis och det är inte det jag är upprörd över utan det är summan av arbetet!!

Det kollades puls, temp och slemhinnor och konstaterades direkt att det inte var någon mening att göra ytterligare behandling.

Det sattes kanyl och den fästes med tejp och han leddes ut ur ridhuset ca 20 m och eftersom han stod i mitten av ridhuset gick han väl då totalt 40 m.

Där utanför avlivades han och därefter väntade veterinären till hjärtat slutat slå.

Kan hon varit här max 45 minuter?

Thats it!

Kostnad: 7238:-

Det är ett rent ockerpris!!!

Att få hästen hämtad dagen efter....och där kräver man dessutom kontant betalning av hästfolk.

Kostnad: 4300:-

Då har jag ännu inte fått fakturan för dom två tidigare veterinärbesöken samma dag av annan veterinär.

Är det ens lönt att protestera mot fakturan....antagligen inte utan man får fint betala kalaset!!!

Ja försäkrad var min häst så det handlar inte om det men det är ju inte konstigt att försäkringar också blir dyra när veterinärbesök kostar så mkt!

Och frågan blir ju vad man till sist får ut....det brukar ju inte bli så mkt där heller!!!
Återkommer till det vad det lider!




Inga kommentarer: