måndag 17 december 2018

SAME SAME

Dagarna lullar på. Samma arbete .....sena kvällar ....sen börjar samma sak om igen! Det är vinter, allt tar sån tid!

Gillar dock att det kommit lite snö , det blir aningen ljusare då !
Hatar mörkret.

I lördags var vi en tur i Ljungby hos pappi. Käkade lite julmat, fikade och sen rensade vi lite hos honom....jag älskar ju att rensa men blev aptrött.

På kvällen när vi var hemma igen blev det att ställa sig och baka och fixa lite julgodis för igår hade vi dressyrträning - julfika med stallgänget - paketbattle.....trevlig eftermiddag

Idag har vetto varit här och vaccinerat alla fölen och det gick bra även om vissa av dem hade lite egna åsikter om nyttan av att få på sig grimma ( fröken i sällskapet)

Råsa har börjat lukta illa igen i munnen och förra veckan lyckades jag inte spola bort foderpackningen hon får där tanden saknas......vetto gjorde en insats och nu har jag lite andra verktyg för att  förhopningsvis kunna göra själv. Det är för kallt för att spola med vattenslangen som jag gjort innan hela tiden!
Hur eller hur blir jag orolig för henne. Vill ju ha henne kvar många år till så att skölja är ett måste!

Kvällens träningar gick fint.
Hästarna är väldigt pigga , fina och glada !
Granen står mitt i ridhuset....mer pynglingar ska dock upp. Tar med lite ner varje gång jag går till ridhuset!

Ska eventuellt kolla på en häst....jag som ingen ska ha men kolla kan man väl alltid få göra????!!!!

//Bubbel -  gillar snö


Inga kommentarer: