onsdag 16 januari 2019

Epleys

Igår var jag iväg och fick gjort en Epleys manöver igen!
Nu vill jag bli bra!

I förrgår grävdes det rakt igenom mammahagen på fältet. Har inte kunnat ha hästarna på fältet sen torsdags förra veckan och det har krävts en väldig massa logistik för att få ut 16 hästar om dagen när man inte kan nyttja sina vinterhagar fullt ut!
Jag har tom fått ta till ridhuset!

Igår när jag kom hem var alla maskiner bort och fältet så rent ut sagt för jävligt ut och jag insåg efter en liten koll att där kan man INTE släppa hästar utan risk för benbrott.
Fick tag på en av grävarna för att fråga när dom skulle göra klart ....
- Vi är klara säger han!!! Man kan inte göra bättre när det är tjäle.
Ehhhhhhhhhhhhhh, nej klara det är ni inte.
Utmed vägen har dom lagt igen betydligt finare och packat igen så det borde lätt gå på åkern

Efter lite diskussion så skulle han kolla med sin chef och senare på kvällen kom dom och tittade...nja det var kanske inte så bra gjort.
Djupaste hålet var ca 50 cm rakt ner i backen och där hade lätt blivit ett benbrott om en häst trampat i....usch vill inte ens tänka på det!

Idag är dom faktiskt och återställer och jo minsann det ser ut som om det går att göra bättre!!!
I eftermiddag kanske mammaflocken kan få gå i sin hage!!

Usch vad jag är trött....vad ska man göra när man är ständigt trött??? Jag har liksom ingen inspiration alls !!

//Bubbel - hoppas på "vanliga" dagar


Inga kommentarer: