måndag 28 januari 2019

Gårdagens WE träning blev inställd pga väglaget och vi får hitta ett nytt datum.
Inatt och idag har det kommit ändå mer snö och jag är inte så förtjust i det. Räckte med det vi hade innan...blir ju lite vitt på backen men skotta snö faller bort.

Inatt har "uteliggarna" haft sönder staket på två olika ställen. Undrar om dom inte haft besök av nåt djur.... fixa staket nu är ju inte särskillt inspirerande men måste göras!

Päran har gjort fler "Pärmobars" och det är ju väldigt bra. Nu har alla hagar utom en baljor!!!

Igår kväll var hästarna blöta vid insläpp och jag bytte täcke på Hexagon. Gick in en runda för att fixa lite och tyckte att jag hörde några bump utifrån men fattade inte vad det var! Insåg när jag kom ut i stallet och skulle kvällsmata att Hex legat fastrullad i boxen då den var helt omrörd. Han verkade låg och off så jag misstänkte såklart kolik men osäker på om han var lite chockad för han varit fastrullad eller hade rullat för han hade magont.
Hur eller hur gick med honom i ridhuset en timme och han var låg men inte så han skrapade eller ville ligga ner....hungrig var han inte och nä han var inte sig själv! Magen arbetade dock....
Bestämde oss att ha honom på kameraövervakning så jag kunde ha koll inifrån.
Han stod mest och hängde.
Var ute sista gången vid 23.30 tiden och då hade han bajjat...
Tänk så lycklig man blir av en bajshög!
Sovit jättedäligt inatt , mest glott i kameran.
Ytterligare vå bajshögar på morgonen och han verkar som vanligt!
Usch när hästarna inte beter sig som vanligt!!!

//Bubbel - oroar sig hela tiden


Inga kommentarer: