torsdag 7 februari 2019

GNÄLLIS

Först kom det regn och sen snö....nu är det för jä**a halt, speciellt där vi varit duktiga och skottat. Vi får se om det ens kommer gå att släppa ut hästarna i morgon bitti trots att vi har sandat både här och där!

Hästarna fina på träningarna. Bra övning på sista passet.
Fick hjälp av "vikarie" på barnens lektion.

Tagit sönder min bästa kappa och vinterna som inte ens är slut. Behöver köpa en ny...dyrt!

Ytterligare en yrslig dag. Alltså man kan inte ha det så här...men vad ska man göra åt det????
Jag går verkligen på halvfart. När man vrider på huvudet , eller blinkar till känns det som fördröjning på nåt vis och och ett otäckt gung i kroppen mest hela tiden....typ sjösjuka!
När jag ligger ner så snurrar rummet i värsta farten. Det är otäckt!
Ska det inte finnas nån hjälp att få?
Det inkräktar på hela mitt liv....
Jag känner mig verkligen jättetrött!

Jag är dessutom sååååååååååååå trött på att packa höpåsar. Undrar hur många jag packar och kånkar runt på under en dag.
Jag gör av med betydligt färre hösilagebalar denna vinter men det är ett jäkla sketjobb att inte ha fri tillgång i hagarna.

Överallt hänger det dyngsura hästtäcken på tork....så äckliga och illaluktande


Fy vad jag är gnällig 😁😁😁

Nä nu vill jag göra nåt roligt......

//Bubbel - gnällspik

Inga kommentarer: