söndag 2 juni 2019

FLER DRÄKTIGA !!!!

Ikväll har vi kollat ston eftersom vi insåg att vi knappast skulle hinna alla i vettig tid i morgon bitti
( veterinären kommer då också kl 8.30)
I kväll har vi dräktighetskollat några ston och alla var dräktiga, sånt gillar vi .
Vi hann några andra också på listan....och ett par stycken kunde åka hem!
Dock har det kommit ett par nya hästar i kväll!
Det är hårt tryck i år. Superroligt men kräver mkt arbete och en hel del logistik så alla har en bra tid här!

Jag hade tänkt hinna tapesera hos Ingas idag men det sket ju sig. Han hänga ett par våder så blev jag hemkallad!!! typiskt!

Päran har delat av en av hagarna här hemma så vi kan ha fler hästar i rasthagar och jag ska dela vidare i morgon!

Ett sto som var dräktigt ska iväg på bete men jag ska klura lite till i morgon var hon ska gå i sommar.
Troligen kommer hon och några andra gå i Stora Heda i sommar i dom stora hagarna där!!!
Så var inte min plan egentligen.....
Ska dessutom fixa sista hagen där uppe så snart jag bara hinner....om ändå dygnet hade fler timmar.

Har en hängig unghäst. Vet inte riktigt vad felet är än? Magkänslan säger anaplasma men vi får se!

Denna dagen har varit som en berg och dalbana.....hunnit både gråta och skratta

Stort tack till Malin som hjälpte mig med både det ena och andra i stallet i kväll när det var lite rörigt vid stokoll....

Räknar in 26 hästar på farmen i kväll

Bubbel - åkpass

Inga kommentarer: