tisdag 4 juni 2019

EN HÄNGIG , EN MED HOVBÖLD

Slemväder med extremt hög luftfuktighet och usch vilket åskväder det var igår.

Lite rörigt på lektions fronten. Några fick rida igår men hann inte med alla. Har så mkt att göra!
Vi hade många ston att kolla i går förmiddag och stallen är fulla med hästar så man har mkt mockning och många utsläpp.

 Några står ju inne så mkt att jag mockar flera gånger och dom ska desutom ut i sjukhage 4 ggr/dag. Från i morgon får Lycka och Lusse gå i lite större sjukhage.....tänk vad han kommer busa.
Min portabla sjukhage är toppen!!!

Hann fixa en sommarhage och dit traskade Namelezz (inackorderat sto som konstaterades dräktig i söndags) och Wille . Några till ska dit vartefter!

Bytte bete på Lillemamm och Lexiha. D8 får stå på stall lite för han har lite feber och är låg....av vad vet vi inte?!?

I morse har jag seminerat tre ston med Valentin R, Leun Velds Lord och Suarez. Hoppas någon av dom är klar i morgon och kan åka hem då det kommer tre nya flickor i kväll som ska ha boxplatser.
Jag ska göra iordning en utebox till idag så någon kan stå där.
Jätte roligt med sån rusch på betäckningar.
Tänk så fel jag hade som inte trodde någon skulle betäcka i år med förra årets torka i minne....det har alla (utom jag ) glömt!

Amarettwo har varit jätte halt .....igår hade hovis vägarna förbi ....det visade sig vara en hovböld men äckligt var. Ont gör det men känns skönt att det inte var nåt värre så nu kan dom ju gå ute ordentligt igen.
Ska jag eller ska jag inte betäcka om henne.....måste kolla henne i morgon i såfall.
Om jag var säkert på att hon har ryttare hela tiden hade jag inte betäckt men det känns lite osäkert och då är det ju väldigt dumt att ha henne tom!!! Hon är ju bara fyra år så att sätta in henne i verksamheten ännu är ju inte aktuellt.
Klurar på ytterligare en Suarez eller kanske använda Zuidenwind på henne!!!

Idag ska jag ändra om en hage här hemma så det blir en liten rasthage i ena delen för seminston.
Måste försöka tapetsera också, jag måste bli klar.....det är knappt om tid innan jag ska hyra ut huset.

//Bubbel - känner sig stressad





Inga kommentarer: