onsdag 3 juli 2019

NÅGRA TIMMAR TILL

Kunnat skicka hem ett färdigt gäng seminston men nån ny har anlänt och fler gör inom dom närmaste dagarna . Än är inte sässongen över på långa vägar och vi har ju öppet tom 16/8 men ändå lite skönt med några dagar som är lite lugnare....
Det märks helt klart när man skickar hem 4 ston med föl och 3 st utan i förrgår och idag åker två ston med föl och en utan....
Ston med föl kräver mkt jobb och en massa logistik med hagtid, in och utsläpp och inte minst all mockning!!!!

Efter en liten svacka med ett par odräktiga ston trillar dräktigheterna in igen.
Tyvärr var inte någon av mina dräktiga....det har nog ALDRIG hänt att jag haft två ston som inte tagit sig på första försöket...suck , men bara att ge sig på det igen!

I går kväll hämtade vi hem hösilage balar. Närmare bestämt 30 st och vi har 64 egna plastade så vi börjar närma oss 100. Räknat ut att från sep - juni har jag gjort av med ca 150 st .
Vi har fler fält som ska slås men Päran jobbar ju så sånt får ske på kvällar så det tar ju sin lilla tid!

Jag har påbörjat tömning av boxarna i gamla stallet för där ska tvättas när tid finns....typ aldrig!!!
Snål smålänning som jag är så använder jag fungerande spån ...

En ledig dag hade varit trevligt eller iallafall några timmar ledigt hade varit kul!!!

Hinner inte med så mkt träningar just nu. Det går inte att klona sig och tyvärr har dygnet inte fler timmar. Lite så jag känner att när jag är klar framåt 22 tiden på kvällarna att fy f*n nu är det snart dags att börja om igen och ingen idé att gå in och sova för man får sova lite längre om man bara knoppar in i en höhög i stallet!!

Om någon vill hyra Löken på hemmaplan går det bra. 500:-/ vecka. Rid som du vill!!!
Hämta henne i hagen får du göra själv men hon är nära...
 Har så mkt mer jag hade behövt göra.
Tvätta stall, städa i sadelkammarna, måla i stallet
och fixa staketet runt gården . Tråden är dålig och det växer mossa på den uppe vid skogen...hög prio på det. I övrigt är det ju nya bra staket hemma!

Ikväll ska ston iväg på bete inför dräktighetskoll om 17 dygn och i morgon ska två hem som ska kollas....kanske får dom åka hem sen, det hoppas man ju!

Som läget ser ut just nu kommer det inte vara mer än 5 boxar att mocka i morgon....
Då kanske jag hinner nåt på min "slitochsläplista"

//Bubbel - stressar inte det minsta




Inga kommentarer: