onsdag 9 oktober 2019

ALLT PÅ EN GÅNG

Dagar när hovis och veterinären ska komma samtidigt är alltid röriga och när båda tänker komma på eftermiddagen blir det extra stimmigt och virrigt.

Hovslagaren har verkat mammor, barn, ettåringar, inackorderade ston! När det är miniorer som ska verkas får man ju hålla hela tiden och hinner inte göra nåt annat.

Veterinären har dräktighetskollat mina och några andras ston på ca 90 dygn. Amarettwo fortsatt dräktig med Zuidenwind, Diamond Rose med Bon Coeur och Lycka med Suarez.
Extra roligt är att alla ston som är kollade på 90 dygn fortfarande är dräktiga - Grattis alla!
Vaccinerat inackorderade och lite annat när hon ändå var här.

Visade ett styck unghäst för hugad spekulant

Lillemamm var superhalt när hon skulle ridas ....kommit från ingenstans.
Tur hovis var ju på intågande för det visade sig vara en hovböld och inget värre !!

Avslutade dagen med att mocka mammornas ligghall . Det blev två rejäla skopor skit men nu är den helt tömd och ska ströas upp.

Vägen här hos oss rustas upp och just nu är det lite bökigt och trängt för er med transporter när dom parkerar sina maskiner vid ridhuset stup i ett men igår kväll meddelade dom att det ska bli klart i dag så sen kan ni andas ut när ni åker på vägen här också.....vägen blir jätte bra!!!

Trist väder och täcken fick bytas vid insläpp.
Regn behövs men jag ogillar mörkret nu.

Tömmer tyvärr brunnen mest varenda dag, vattennivån ligger precis på gränsen så fyller jag lite mkt så kommer röret till stallet i luften hela tiden. Jag måste lära mig att planera hur och när jag fyller på i vattenbaljorna i hagarna. Inte överallt samtidigt.

Körde sönder vattenpumpen i söndags när jag missat att pumpen gick torr. Onödig utgift men lätt att missa om man inte är i stallet hela tiden. Nu stänger jag helt enkelt av den om jag inte är där. Måste lära dom som har häst här att göra samma sak....

//Bubbel - speckat dagsschema






Inga kommentarer: