söndag 6 oktober 2019

EN TREVLIG HELG I HÄSTENS TECKEN - SOM VANLIGT


Igår dömde jag dressyr i Vetlanda på denna tävlingen....länk nedan



Jag dömde både förklasser LA:1 och LA P:1 och därefter lagklassen LA P:2 ihop med två andra domare. Det är jätte roligt att se så många fina ekipage och bra ritter. Att vi sen var väldigt lika i våra bedömningar på det stora hela känns också bra....skönt för ryttarna också att det inte blir så spretigt. Visst kan det skilja på placeringar men procentuellt låg vi nära varandra.


I morse hade jag första sovmorgonen sedan i början av maj eftersom dom som har inackorderat här nu börjat ha stallet igen efter sommarens uppehåll. Här slipper man nämligen har nån stalljour så länge man har hästen på bete. Skönt för som som har uppstallat såklart!!!!

Det var jätte skönt att snoza lite men jag hade några träningar från kl 11.00 idag. 
Ekipagen nedan har trimmats och därefter käkade vi gemensam lunch och tog en kopp kaffe.
Trevligt och det blir fler tillfällen. Jag ska bara kolla agendan för tider!!!




Sen fick vi ett ryck och for till Gullaskruv för att besöka Kings Saddlery butiken som skulle ha öppet i helgen mellan 11 - 17 . Vi var där 15,45 och där var inte en jäkel och dörren var låst. Så dåligt ....men vi är inte dom som ger oss utan skickade meddelande, ringde och lyckades få den som fixat i ordning lokalen att öppna så vi fick kolla runt...Köpte ett gäng grimmor, grimskaft och lite annat smått och dom som var med hittade också en del. Jag ringde upp ägaren och swishade vad vi var skyldiga och jag tror vi gjort rätt för oss...konstigt sätt att driva affär på och nja tror inte jag åker dit igen.  😃


Alla hästar är hemtagna från betena men kommer gå ute ytterligare några dagar när vädret tillåter. Jag stödfodrar för det är inte så mkt gräs!

Ikväll var det svårt att få in mammahästarna för är det inte grisar på besök så kommer mamma älg med barn och skrämmer upp kusarna!!!!


Vi har inget vatten i kväll varken i stallet eller inne. Kanske inte så smart av mig att fylla vatten i alla hagar hemma men att det är så på gränsen i brunnen känn inte ok. Det måste komma regn och fylla på vattenförrådet!!!


Nu är jag trött och lite frusen

//Bubbel - 

Inga kommentarer: