lördag 8 februari 2020

DET HOTAS MED OVÄDER

Ännu en vecka har rasslat iväg och det är ju alltid fullt upp. 

Denna grå tant vill ut och tävla....innan jag betäcker igen!!!

Vi har vaccinerat några hästar och veterinären och jag passade på att ta en fika (semla) och planera seminsäsongen lite. Vi drar igång 20/4 .
Nu är det snart dags att börja fölvaka. Första stona fölar i slutet av mars och nu börjar dom så smått flytta in på farmen (dom som inte bor hela resan)
Jag ska riva en boxvägg och får på så sätt ytterligare en fölbox utan alltför mkt arbete!
Skulle egentligen behöva många många fler fölboxar. 

Lycka som är dräktig med Suarez knallar fortfarande lektioner. Hon är inte beräknad att föla förrän i juni så jag hoppas hon kan jobba lite till. I år är hon inte särskilt rund. I fjol fick hon ställas av jätte tidigt. Det är så olika.

Unghästarna växer så det knakar. Jag har ju två ett och två tvååringar.

På bilden ovan. Lexiha LH e: Demand - Bernstein och Lycka som mamma!!!


Minionerna har det gott på lösdriften men i morgon ska dom bo inne ....det hotas ju med hårda vindar och jag vågar inte ha några på lösdrift. Jag minns Gudrun....usch. 

Vi har ju hunnit med en omgång snö denna veckan ....det var fint men nu är det gegg igen.

Jag har förberett boxar till alla i dag så dom kan gå in i morgon när det blir dåligt väder. Det ska väl komma mkt regn också.

Förhoppningsvis blir det inget riktigt oväder men jag är förberedd på strömavbrott !!!

Amarettwo verkar helt återställd från hovbölden som krånglade en hel månad men ska få skor när hovis kommer i veckan.

Igår kväll var det simkväll igen. Minsann andra fredagen i rad. Det är toppen i Åseda på fredagkvällen....nästan tomt i bassängen, ingen trängsel och en härlig bubbelpool efter man simmat. Man känner sig så gött trött när man simmat!!!

//Bubbel - motionerar på andra vis



Inga kommentarer: