måndag 10 februari 2020

EN BÄCK IGENOM SADELKAMMAREN

Av stormen blev det väl mest hård blåst men det var skönt att ha alla hästarna inne i natt för regnet var inte att leka med.

Vi upptäckt redan i går kväll att vi fick översvämning i stallet. Den ena sadelkammaren ligger ju i en utbyggnad på gaveln av stallet och eftersom det blåste kraftigt från den sidan och regnet piskade på så rann det in vatten via väggen....inte alls roligt för det rann in vatten även i garderoberna där jag har schabrak så där fick jag rensa redan igår kväll.
Det har ALDRIG hänt förut....

Det är ju trägolv i den sadelkammaren så att ha en smärre bäck rakt igenom rummet är inte roligt!

Får gå igenom alla täcken jag har där inne idag också, dom ligger ju på hyllor men lär väl vara blött där också....skit också.

Fick bära in all förbrukningsmaterial till semin mm i andra sadelkammaren och som tur är har jag mkt saker förvarade i plastbackar....

I boxen som är i utbyggnaden så rann det vatten från taket och även där vi har en del foder....blä så blött där är idag.

Vi fick dessutom täcka vårt foderlager i garaget för även där plaskade det in vatten på södergaveln.

Det blir en dag med MASSOR av extra jobb.

I sadelkammaren ska jag ställa in avfuktare och ett element till så hoppas vi kunna torka upp eländet!

Kollat alla hagar på morgonen och det verkar klarat sig ganska bra men det är väääääldigt blött överallt. Vatten - vatten - vatten!!!

//Bubbel - ej bortblåst

2 kommentarer: