söndag 1 november 2020

DÖMT KM

Idag har jag dömt KM i dressyr hos Lenhovda Hästsportklubb som ju är min ”hemmaklubb” även om jag inte är där så ofta numera. 
Många starter och det tog ju ett antal timmar , jag som trodde det skulle bli en kort stund på FM.


Så här glada ser domare och skrivare ut när första klassen är avklarad 

Nitro fick följa med och gå LB:1 & LA:1 Han gick bara clear round och inte KM. En rosett 🎀 fick han och i den andra klassen fick han en prutt på tvären och helt enkelt stannade och la en 💩 i godan ro. Då får man inte många poäng
 I morgon har jag ett par privatelever men kvällens pass är inställda för jag måste åka på
Möte i avelsföreningen i Tingsryd. Hoppas ingen missat informationen och kommer hit i onödan....

1/11 och det är verkligen höstligt ute. November är årets tråkigaste månad

// Bubbel - längtar till jul