fredag 6 november 2020

JOY

Det finns en grupp på FB som  handlar om gamla SWB. 
Rolig grupp och häromdagen tänkte jag att även jag ska göra ett inlägg .
Här är min "once in a lifetime häst" 
Joy - 83
e: Brisad - Favorit
Inköpt som treåring från uppfödarna i Vetlanda.
Jag hade först med honom på Flyinge där jag red in honom. 
Först var han hopphäst under min tid jag jobbade på Hästak och vi tävlade tom 120 (vilket han startade redan som 5 åring) några år senare blev han dressyrhäst på heltid och vi tog mängder av placeringar och tävlade tom Prix S:t George.
Vi hade så mkt roligt och han var fräsch hela livet och jag hade honom till han blev 20 år då han tyvärr förolyckades i hagen där han på natten dragit ett race rakt igenom ett staket och ramlat ner på en väg nedanför och brutit nacken. Tragiskt slut men det hade gått otroligt snabbt och han plågades inte!

Här som 4 åring på sin första tävling i Eslöv


Tävling i Falkenberg

Tävling i Kalmar

Hagen i Lilla Heda

tävling i Västervik




Hoppning i Flyinge

Saknar honom . En så otroligt rolig häst att rida. Full av bus och en räv bakom örat. Den häst jag åkt av flest gånger då han kunde vara extremt snabb att vända 180 grader!

Åkte av honom med dunder och brak 2001 och det blev en lång sjukskrivning på 8 månader då han trampade sönder mitt underben med sina broddar. 
Så japp jag bär med mig minne av honom på benet .....ett långt fult ärr!!!
Haltar det gör jag fortfarande.....

//Bubbel - ursäkta men Joy är nummer ett