torsdag 3 december 2020

JULMÅNADEN INLEDD

 Nu har vi lämnat den deprimerande månaden november och är inne i julemånaden. 

Kan väl inte säga att jag gör jätte mkt nytta i stallet men jag kunde inte hålla mig många dagar från att mocka och sköta fodringar och allt sånt. Det jag inte vill göra är att leda hästar då jag måste vara lite rädd om min hand iallafall. Vore ju otur om nån kuse drar i den så det inte läker som det ska!

Träningar fortgår som vanligt eller nja många är sjuka och har man minsta symptom så får man hålla sig hemma. Det blir därför lite omfördelning av tider och på några ställen har jag lyckats köra ihop några elever. Funkar inte så bra för ekonomin att hålla privatlektion till samma pris som grupp-pris men det har blivit så några gånger också. Vi kämpar på!

I helgen körde jag ett städrace i huset men hur jag än vänder mig tycker jag att vi stökat ner igen....vem är det som stökar ner i vårt hus egentligen????

Sågat itu möbler jag inte ville ha eller tycker var värda att sälja. Blir värme i brasan i stället!

Suttit och försökt bringa ordning på mitt pappersarbete när jag ändå är onyttig i stallet och det gick ju bra tills servern på FS-data klappade ihop i helgen och jag har inte haft nån fungerande mejl på ca 5 dagar. Det går alltså inte ens att logga in där och nu börjar en del dessutom ifrågasätta om jag bytt mejl men nej det har jag inte. 
Det är väldigt frustrerande , särskilt när FS data ber oss MEJLA för att få inloggningshjälp senare....hur f*n ska jag kunna det . Ursäkta men dom är tröga och så här dåligt får det inte vara. Jag missar både kunder, viktig information, fakturor som jag får via mejl och kan heller inte skriva ut min kvitton jag hade velat göra som ligger där.....otroligt irriterande.

Ikväll snöar det!
Halt och jäkligt. 
Åkte till civilisationen och handlade på kvällskvisten och det slirade lite både hit och dit på vägen hem!

I morgon ska mina stygn plockas. Kunde nog egentligen gjort det själv 

I helgen flyttar det in några nya hästar och mina föl ska vänjas av från sina mammor!
Kommer bli rörigt, mkt rörigt!

Det händer inte ett endaste dugg som är roligt!
Man måste ha roligt för att orka ha tråkigt....

//Bubbel - kämpar på