fredag 26 november 2021

ALDRIG MER!

 Jag är så himla ledsen och frustrerad, ilsk, hjälplös, rättslös och allt emellan.

Var på slutklämmen med renoverandet nu och mest bara det roliga kvar att ställa i ordning, fixa med förvaring och städa klart ....vad händer så???!!!

Har tyckt att toan sitter lite löst men fått hör att jag inbillar mig men NEJ den sitter verkligen lite löst märker jag ibland och vid noggrannare koll så ju jag hade ju rätt. Visar sig att det är inte toan som är lös men mattan har släppt från golvet. Hade ute VVS och mattläggaren i måndags och nu har vi ett försäkringsärende för där var blött runt om. Det är mätt fukt i veckan och såklart är det det men ingen annanstans i väggar eller golv. Mitt Försäkringsbolag tar det inte ( undrar ibland varför man ens har försäkringar för när det väl kommer till kritan får man ju ändå inte hjälp) mattläggaren vill inte ta det i nuläget. Jag har betalt dyra pengar för ett jobb som har gått åt helvete innan man knappt hunnit använda badrummet. Vi har alltså inte använt det en månad ens och det var inte riktigt klart än. Ska det verkligen vara så här att ingen ska behöva ta nåt ansvar? 

Vi pratar inte om småsummor det kostar att renovera badrum.

Jag vill/kan ju inte betala detta kalaset en gång till och nu behövs mattan rivas ut, badrum torkas och framförallt varför har det blivit såhär. Nån läcka finns inte och just nu tvistas det ju om vem som gjort fel och vad som är fel.  Jag har ju köpt tjänsten och just badrum kan man ju liksom inte renovera själv och nån måste ju använda sin ansvarsförsäkring. Här är för närvarande ett moment 22. 

Det är så ledsamt så jag vet inte vad jag ska ta mig till och att inte ha en toalett /dusch igen det tär på en...I-landsproblem jag vet ....men har varit utan toa i 6 v och orkar inte dra allt detta ännu en gång och framförallt inte med ett badrum som är helt nytt.

Jag brukar oftast kunna skaka av mig bekymmer rätt bra och rycka upp mig och köra på men det här blev bara för mkt just nu....jag har sån ångest så jag blir sjuk! 

( så tycker ni att jag är trist, tråkig och disträ just nu så vet ni varför)

//Bubbel - nöjer mig med gyttjebad