torsdag 19 december 2019

JULFÖRBEREDELSER, NJA

Igår var det hovslagardag  för mina föl som är mönsterelever, så duktiga. Bubbel och Löken fick vinterskorna på....snösulor kanske hjälper mot lera också...???!!! 4 st inackorderingar fick fötterna fixade. När du har din häst uppstallad här kan jag ombesörja detta och det är ju skönt att slippa ta ledigt från jobbet för att serva hovslagaren!

Idag ska veterinären komma och ha en tanddag. Jag har några stycken som ska ses över men denna gången har vi inte bokat in hästar utifrån.
Fölen ska vaccineras sin andra spruta också.

Det är alltså fullt upp som vanligt och jag måste erkänna att förberedelserna inför julen är rätt obefintliga MEN igår inhandlade jag iallafall lite ingredienser för lite julbak och matfixande! Ska försöka orka fixa det också!

Julstädat....nä men det får väl dra ett varv med dammsugaren. Jag orkar inte vara sådär superduktig.
Julklapparna är dock inköpta förutom till Päran....vad tusan ska man ge honom???

I övrigt fortsätter det extremt deprimerande vädret och jag tror aldrig det varit så geggigt bitvis!!
Vi har ju inte ont om vatten längre direkt. Det sjunker tyvärr inte undan nåt och trumman dom la under vägen vid ridhuset funkar ju inte alls. Det brukar inte vara vatten i mina rastpaddockar men det är det i år och en mindre insjö utmed och över vägen ....men i själva vägtrumman , nja där rinner det ju inte särskilt  mkt!

Mitt knä är svullet och värker men jag vet inte riktigt vad jag hittat på men måste nog ta tag i det för det verkar inte gå över av sig själv.

Jag har redan fått julklappar....det klagar vi inte på....




Igår klädde jag om några gamla stolar med ett tygfynd jag köpt!!!



Nu ska jag mocka klart stallen

//Bubbel - gnällig





Inga kommentarer: