fredag 14 augusti 2020

SLUT FÖR I ÅR


 I dag var årets sista stokoll och det har varit en intensiv period från april tills nu med stokoller varenda vecka måndag - onsdag - fredag tror inte det varit någon dag det inte varit några ston. Det är roligt att så många hittar ut till oss mitt i skogen även om det inte var riktigt lika många som i fjol men det är vårt näst bästa år någonsin . I år har säsongen här varit gynnsam med att få alla ston dräktiga och vi kan som sämst få en dräktighet på 89,5% och det känns jätte skönt. En del ston kräver mkt arbete medan andra tar sig lättare såklart.....Räknade ut snittet i går att det gått åt 1,91 skick i snitt för att få ett sto dräktigt så man kan inte säga att vi slösar med skick direkt på detta stället. Återkommer när alla ston är kollade med fullständiga siffror men hur eller hur känner jag mig nöjd  . 


Ni hoppas jag på lite lediga dagar och vi får se hur jag kommer köra i veckan som kommer. Jag har haft så mkt träningar hela sommaren så ni får helt enkelt överleva om det inte blir nåt. Även jag måste vara värd lite ledighet 😎

// Bubbel - gillar jobbet men nån måtta får det vara