onsdag 21 oktober 2020

SÄLJER HÄSTAR OCH HUS

 Två unghästar är sålda och har flyttat

Anizette LH e: Suarez - Luxus CLM  till Martina Nilsson 

Lexiha LH e: Demand  - Bernstein till SR Equestrian

Det blir spännande att följa dom båda.

Mitt hus i Ljungby hann bara ligga på Hemnet i 15 dagar och igår kväll skrev jag kontrakt med köparna. 
Lite konstigt känns det allt att sälja sin barndoms hus men jag kan inte ha ett hus i Ljungby, det går inte och jag är mkt tacksam att det var tömt och städat innan pappa gick bort och såklart för att priset blev bra. Nu kan jag lägga den biten bakom mig även om jag inte kan ropa hej förrän pengarna är på kontot om en tid....

Det är mkt att ordna med pappas bortgång. Jag är ju själv i ALLT. Planera begravning som blir nästa onsdag ....det är otroligt mkt med det och sen allt annat komplicerat pappersarbete som det är med allt. Nu känner jag dock att jag börjar få grepp om en del i alla fall även om det är mkt kvar. Ska försöka tömma det sista och städa lägenheten i morgon (torsdag) ....jag som är praktiskt lagd vill ha allt sånt överstökat och ordnat så jag liksom kan bocka av min "to do list"

Nu har jag suttit en stund och lipat och försökt välja musik till begravningen.

Vad hade pappa velat ha för musik? Varför vet man inte sånt?

I eftermiddag ska jag till Eke och ha dressyrträningar och vädret är lite sisådär men hoppas det är uppehåll när man ska stå ute!

Hästarna går till stor del fortfarande ute nattetid men stödutfodras såklart och det är jätteskönt att det varit så pass milt att jag har kunnat få den andhämtningen att slippa så mkt mockning just nu.

I morse ringde dom från ortopeden om jag ville ha en operationstid för mitt stela finger på måndag och jag fick panik....det går bara inte....men det förstod dom och jag ska få en annan tid men sen kommer det bli KAOS för det är lång konvalecens  ( ca 8 v) så jag hoppas på att snälla elever, vänner och bekanta kan hjälpa mig lite !!!!


//Bubbel - kanske inte lika förtjust i att vara uteliggare